Preporuke na osnovu iskustava drugih o postupcima radi sprječavanja
slučaja bolesti izazvane Koronavirusom (COVID19)
Temeljem naredbe Kriznog stožera Federalnog ministarstva zdravstva i preporuka svjetske zdravstvene organizacije, iz razloga potvrđenih pojedinačnih slučajeva koronavirusa (COVID 19) u BIH i okolnim državama, zaposlenicima neki poslodavci uvode obavezne preventivne mjere u cilju svoje zaštite, ali i zaštite poslovnih partnera (korisnika usluga).
Poslodavci mogu propisati i uputiti i OBAVEZNE preporuke za svoje uposlenike:
- Redovit dolazak na posao za sve uposlene dok se ne donesu neko druga obavijest ili naredba o eventualnim izmjenama i dodatnim mjerama;
- Sve radne sastanke svesti na minimum, uz suglasnost direktora.
- Ukoliko ti radni zadaci i obaveze dopuštaju a zbog umanjenih radnih aktivnosti
preporučuje se u slijedećem periodu korištenje godišnjih odmora iz 2019. godine, uz suglasnost direktora. - Fizički kontakt sa svim radnim kolegama svesti na neophodan minimum,
- Izbjegavanje bliskih kontakata s ljudima koji pokazuju znakove zaraze, držati ih na
odstojanju najmanje jednog (1) metra ili onoliko koliko vam to uvjeti dopuštaju. - Ne dirajte i trljajte oči, nos i usta , ukoliko nemati čiste ruke.
- Uslijed pojave neke od simptoma koji ukazuju da postoji mogućnost ove zaraze ,
ostanite kod kuće uz znanje i odobrenje direktora, - Zbog drugih slijedite stroga pravila vezano za higijenu ruku, radnog prostora i kihanja,
- Ako vam voda ili sapun nisu na raspolaganju koristite sredstva za čišćenje ruku,
koristite alkoholne pripravke uz maksimalno 60% alkohola u istom. Sva
dezinfekcijska sredstva za ruke su samo za vanjsku upotrebu, sredstva za čišćenje-dezinfekciju prostora nisu namijenjena za kožu. - Tokom ovoga vremena treba izbjegavati zatvorene prostorije u kojima boravi veliki
broj ljudi, - Osigurajte provjetravanje prostorija u kojima boravite,
- Ukoliko posumnjate da ste došli u kontakt s VIRUSOM Korone, i da pokazujete
tipične znakove bolesti prvo se telefonski posavjetujte sa svojim liječnikom ili sa
liječnikom u hitnoj medicinskoj pomoći. - Izbjegavati sva službena putovanja i vanjske edukacije ukoliko ista nisu na znanje i odobrenje od direktora ili uprave društva.
- Preporuka je korištenja pauze izvan prostorija Društva u najmanjoj mogućoj mjeri
ako se ista koristi u restoranima, kafićima ili javnim prostorima u kojima boravi veći broj ljudi a sve u cilju smanjenja rizika od zaraze. - Oprezno kod ulaska stranaka, posjetitelja i dostavljača u uredske i druge prostorije vaše kompanije,
- Prijemne pultove za prijem pošiljki i gostiju poslije svakog novog klijenta dodatno
očistiti i dezinficirati. - Obavezno primjenjivati osobne mjere zaštite kao i poticanje drugi da iste poštuju.
Slične opće preporuke upućuju i poslovni savjetnici:
- Kontinuiranu komunikaciju Uprave prema zaposlenicima, obraćanjem u duhu
odgovornosti i umirivanja zaposlenika, - Održavanje sastanaka putem video linka i conf call-a, bez fizičke prisutnosti,
- Minimiziranje službenih putovanja i posjeta klijentima, odnosno komuniciranje i
s tim ciljnim skupinama putem maila i telefona, kad god je moguće; Upućivanje
obavijesti klijentima o načinu rada i kontakt adresama i telefonima, - Organizirati radno vrijeme na način da što manji broj zaposlenika bude izložen,
- Omogućavanje rada od kuće u što većoj mjeri, te osiguranje pristupa mail
adresama korisnika i folderima koji su im neophodni za obavljanje poslova i
radnih zadataka, - Osiguranje potrebne opreme zaposlenicima, kao i svih vidova sigurnosti (fizičke,
IT i dr.), - Nabava i osiguranje potrebnih količina dezinfekcijskih sredstava za zaposlenike i
prostorije, zaštitne opreme i sl. za zaposlenike, te isticanje uputa za dezinfekciju
u cilju očuvanja zdravlja sebe i drugih, - Upućivanje zahtjeva zaposlenicima da u slučaju eventualnog nastupanja nekih
simptoma, obavijeste nadležnog nadređenog, odlaze u zdravstvenu ustanovu,
ostaju kod kuće i sl. - Omogućavanje plaćenog odsustva za zaposlenike s malom djecom za koju ne
mogu osigurati čuvanje i brigu (uzrast djece za vrtić, početne razrede osnovne
škole i sl.), te omogućavanje plaćenog odsustva za trudnice, invalide, kronične
bolesnike i sl, u cilju očuvanja i njihovog zdravlja, ali i zdravlja drugih
zaposlenika. - Održavanje visoke razine osobne higijene i čistoće radnog mjesta, te poslovni
prostorija, - Popis brojeva nadležnih osobe koje mogu kontaktirati klijenti i zaposlenici za
slučaj potrebe (koji se distribuira putem maila i istakne u poslovnim
prostorijama).
S poštovanjem,
Asocijacija poduzetnika Hercegovine (APH)