JP Autoceste su u srijedu svečano obilježile završetak proboja tunela Počitelj, dužine 1.163 m, čime će završiti radovi na iskopu duž desne cijevi tunela.

Na svečanosti nazočnima su se obratili direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, projekt menadžer ispred izvođača radova Cai Lei, ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić i premijer Vlade FBiH Fadil Novalić.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić je rekao kako Koridor Vc ”pruža velike šanse da održi investicijsku temperaturu i da značajno utječe da nam se ekonomija ne sroza”.

Pojasnio je kako se Koridor Vc promatra iz dvije težišne točke – Sarajeva i Mostara.

”Naišli smo na prepreke kad gledamo težište iz Sarajeva, Jedno je Vranduk a drugo Ivan, a one su bile prepreke i osvajačima. Onog momenta, a to će biti za dvije godine, kad izađemo izvan Vranduka na sjever sve nam je čisto i ostaje 40-tak kilometara.

Ako idemo prema jugu, ispriječio se najveći masi Prenj. To je najozbiljniji tehnički izazov u izgradnji Koridora”, rekao je, između ostalog, Novalić i dodao kako ”do 2028. želimo završiti Koridor”.

Denis Lasić, ministar prometa Federacije BiH, rekao je kako strojeve nije zaustavila ni pandemija. Istaknuo je kako je razvoj Koridora je najveći katalizator razvoja zemlje.

Ova dionica, dužine 11,1, kilometara je, kako je naveo Lasić, od izuzetne važnosti, a okončanje radova se očekuje koncem iduće godine dok se radovi na dionici Buna – Počitelj se očekuju krajem ove godine.

”Sretan sam jer je Hercegovina postala veliko gradilište”, rekao je Lasić naglasivši kako je to iznimno važno za turizam.

Adnan Terzić, direktor Autocesta Federacije BiH, rekao je da se trenutno radi na 45 kilometara Koridora.

”Nekima je brzo, nekima je sporo, neki bi voljeli da se nikako ne radi”, rekao je Terzić. Kaže kako su ovo su pokazatelji da BiH u građevini ”ima perspektivu, ima know-how, i stručnjake”.

”Ovaj je objekt i pored svih okolnosti urađen prije roka. Imamo jasan pokazatelj da naša operativa može 12 metara dnevno može probijati tunela i mislim da svi na tome trebamo čestitati. Naravno, ovo je samo mali dio dionice”, rekao je Terzić.

Sabine Frische iz EBRD-a rekla je da je ovo dio važnog projekta.

”Ovo je spoj s Hrvatskom, odnosno s Europskom unijom. Europska investicijska banka dala je zajam od 100 milijuna eura kako bi podržala ovaj projekt i dala svoj doprinos u financiranju ovog projekta koji se dijelom financija i iz grantova EU. Kada ovaj projekt bude dovršen, stavit će dodatni naglasak na potencijal BiH k gospodarskom razvoju i omogućiti ovoj zemlji da se integrira u gospodarske i socijalne strukture EU”, rekla je Frische.

Poddionica Počitelj – Zvirovići je dio dionice Počitelj – Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a.

LOT 1 obuhvata trasu autoceste od početne stacionaže do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do petlje Zvirovići. U

govor za izgradnju potpisan je 20.06.2019. godine s kineskom kompanijom China State Construction Engineering Corporation Limited.

Radove na probijanju tunela Počitelj izvodi bh. firma Euro-Asfalt d.o.o. kao podizvođač.

Vrijednost ugovora za radove LOT 1 iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.
Prema ugovoru rok za završetak radova na poddionici Počitelj – Zvirovići LOT 1 je planiran za rujan 2021. godine.