Preporuke na osnovu iskustava drugih o postupcima radi sprječavanja
slučaja bolesti izazvane Koronavirusom (COVID19)

Temeljem naredbe Kriznog stožera Federalnog ministarstva zdravstva i preporuka svjetske zdravstvene organizacije, iz razloga potvrđenih pojedinačnih slučajeva koronavirusa (COVID 19) u BIH i okolnim državama, zaposlenicima neki poslodavci uvode obavezne preventivne mjere u cilju svoje zaštite, ali i zaštite poslovnih partnera (korisnika usluga).

Poslodavci mogu propisati i uputiti i OBAVEZNE preporuke za svoje uposlenike:

  1. Redovit dolazak na posao za sve uposlene dok se ne donesu neko druga obavijest ili naredba o eventualnim izmjenama i dodatnim mjerama;
  2. Sve radne sastanke svesti na minimum, uz suglasnost direktora.
  3. Ukoliko ti radni zadaci i obaveze dopuštaju a zbog umanjenih radnih aktivnosti
    preporučuje se u slijedećem periodu korištenje godišnjih odmora iz 2019. godine, uz suglasnost direktora.
  4. Fizički kontakt sa svim radnim kolegama svesti na neophodan minimum,
  5. Izbjegavanje bliskih kontakata s ljudima koji pokazuju znakove zaraze, držati ih na
    odstojanju najmanje jednog (1) metra ili onoliko koliko vam to uvjeti dopuštaju.
  6. Ne dirajte i trljajte oči, nos i usta , ukoliko nemati čiste ruke.
  7. Uslijed pojave neke od simptoma koji ukazuju da postoji mogućnost ove zaraze ,
    ostanite kod kuće uz znanje i odobrenje direktora,
  8. Zbog drugih slijedite stroga pravila vezano za higijenu ruku, radnog prostora i kihanja,
  9. Ako vam voda ili sapun nisu na raspolaganju koristite sredstva za čišćenje ruku,
    koristite alkoholne pripravke uz maksimalno 60% alkohola u istom. Sva
    dezinfekcijska sredstva za ruke su samo za vanjsku upotrebu, sredstva za čišćenje-dezinfekciju prostora nisu namijenjena za kožu.
  10. Tokom ovoga vremena treba izbjegavati zatvorene prostorije u kojima boravi veliki
    broj ljudi,
  11. Osigurajte provjetravanje prostorija u kojima boravite,
  12. Ukoliko posumnjate da ste došli u kontakt s VIRUSOM Korone, i da pokazujete
    tipične znakove bolesti prvo se telefonski posavjetujte sa svojim liječnikom ili sa
    liječnikom u hitnoj medicinskoj pomoći.
  13. Izbjegavati sva službena putovanja i vanjske edukacije ukoliko ista nisu na znanje i odobrenje od direktora ili uprave društva.
  14. Preporuka je korištenja pauze izvan prostorija Društva u najmanjoj mogućoj mjeri
    ako se ista koristi u restoranima, kafićima ili javnim prostorima u kojima boravi veći broj ljudi a sve u cilju smanjenja rizika od zaraze.
  15. Oprezno kod ulaska stranaka, posjetitelja i dostavljača u uredske i druge prostorije vaše kompanije,
  16. Prijemne pultove za prijem pošiljki i gostiju poslije svakog novog klijenta dodatno
    očistiti i dezinficirati.
  17. Obavezno primjenjivati osobne mjere zaštite kao i poticanje drugi da iste poštuju.

Slične opće preporuke upućuju i poslovni savjetnici:

  1. Kontinuiranu komunikaciju Uprave prema zaposlenicima, obraćanjem u duhu
    odgovornosti i umirivanja zaposlenika,
  2. Održavanje sastanaka putem video linka i conf call-a, bez fizičke prisutnosti,
  3. Minimiziranje službenih putovanja i posjeta klijentima, odnosno komuniciranje i
    s tim ciljnim skupinama putem maila i telefona, kad god je moguće; Upućivanje
    obavijesti klijentima o načinu rada i kontakt adresama i telefonima,
  4. Organizirati radno vrijeme na način da što manji broj zaposlenika bude izložen,
  5. Omogućavanje rada od kuće u što većoj mjeri, te osiguranje pristupa mail
    adresama korisnika i folderima koji su im neophodni za obavljanje poslova i
    radnih zadataka,
  6. Osiguranje potrebne opreme zaposlenicima, kao i svih vidova sigurnosti (fizičke,
    IT i dr.),
  7. Nabava i osiguranje potrebnih količina dezinfekcijskih sredstava za zaposlenike i
    prostorije, zaštitne opreme i sl. za zaposlenike, te isticanje uputa za dezinfekciju
    u cilju očuvanja zdravlja sebe i drugih,
  8. Upućivanje zahtjeva zaposlenicima da u slučaju eventualnog nastupanja nekih
    simptoma, obavijeste nadležnog nadređenog, odlaze u zdravstvenu ustanovu,
    ostaju kod kuće i sl.
  9. Omogućavanje plaćenog odsustva za zaposlenike s malom djecom za koju ne
    mogu osigurati čuvanje i brigu (uzrast djece za vrtić, početne razrede osnovne
    škole i sl.), te omogućavanje plaćenog odsustva za trudnice, invalide, kronične
    bolesnike i sl, u cilju očuvanja i njihovog zdravlja, ali i zdravlja drugih
    zaposlenika.
  10. Održavanje visoke razine osobne higijene i čistoće radnog mjesta, te poslovni
    prostorija,
  11. Popis brojeva nadležnih osobe koje mogu kontaktirati klijenti i zaposlenici za
    slučaj potrebe (koji se distribuira putem maila i istakne u poslovnim
    prostorijama).

S poštovanjem,

Asocijacija poduzetnika Hercegovine (APH)