Za modernizaciju pruge koja će Sarajevo povezati sa Beogradom, bit će potrebno najmanje 105 milijuna eura, kazali su “Nezavisnim” u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Plan vlasti u BiH i RS je da se uz međunarodnu financijsku pomoć u doglednoj budućnosti izgradi i modernizira i pruga koja će od Banja Luke, preko Novog Grada i Dobrljina, biti povezana sa prugama u Hrvatskoj.
“Ovom željezničkom prugom Dobrljin – Novi Grad – Banja Luka – Doboj – Tuzla – Zvornik ostvarila bi se mogućnost realizacije projekta brzih pruga jugoistočne Europe sa prosječnom brzinom do 160 kilometara na sat”, kažu u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Naime, na summitu o zapadnom Balkanu, koji će biti održan 27. kolovoza ove godine u Beču, dužnosnici BiH i Srbije zajednički će, predstaviti projekat izgradnje i modernizacije pruge Beograd – Sarajevo i od EU zatražiti financijsku pomoć za taj projekat. Pruga koja bi povezala Beograd i Sarajevo išla bi trasom Sarajevo – Zenica – Doboj – Tuzla – Zvornik – Loznica – Valjevo – Beograd.
Pruga koja prolazi kroz BiH već postoji, ali, kako kažu u Ministarstvu transporta i komunikacija, potrebna je modernizacija, prije svega elektrifikacija trase Doboj – Tuzla – Zvornik, za šta je, prema procjenama, potrebno oko 90 milijuna eura. Pored toga, još jedan od složenijih i skupljih radova na toj dionici bila bi sanacija tunela Križevići, koja bi koštala više od 15 milijuna eura.
“Modernizacija pruge podrazumijeva rekonstrukciju pruge kako bi se postigle veće brzine u skladu sa standardima Transeuropskih željeznica (TER) i standarda Europske unije, a za to je potrebna elektrifikacija i modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih sustava”, kažu u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Sanaciju i modernizaciju pruge kroz BiH dalje prema Srbiji priželjkuju i u RS, posebno zbog sanacije tunela Križevići, a kako je nedavno rekao Neđo Trninić, ministar prometa i veza RS, za njih je prioritet pravac Novi Grad – Prijedor-Banja Luka – Doboj – Zvornik, za koji se nadaju da će ući u osnovnu mrežu jugoistočne Europe.
Ovaj pravac pruge, odnosno njen remont i modernizacija od Banja Luke preko Prijedora do Novog Grada i Dobrljina, na granici sa Hrvatskom, koštao bi oko 75 milijuna eura.