U nazočnosti članova Predsjedništva BiH, gospodarstvenika te brojnih uzvanica iz javnog, političkog i kulturnog života BiH i regije, u Grudama je jučer u rad pušten novi pogon tvornice deterdženata i dječjih pelena “Violeta”.
Novu Violetinu tvornicu svečano je otvorio predsjedavajući Predsjedništva BiH Mladen Ivanić kazavši ovom prigodom kako Grude mogu biti ponosne što imaju jednu ovakvu kompaniju, a samim tim i mladi ljudi perspektivu.
“Zaista mi je danas lijepo biti ovdje u Grudama, ovdje u Hercegovini, gdje sudjelujem u jednom događaju koji je potpuno drukčiji od onog što se u BiH događa. Mi se bavimo prošlošću, svađama, umjesto da se okrenemo budućnosti. Iznimna mi je čast otvoriti pogon u koji su utkana najnovija tehnološka dostignuća koja će kroz našu zemlju ući na europska tržišta. Za nas koji ovdje živimo najvažnija je činjenica kako će ova tvornica u samom početku osigurati budućnost za mnoge obitelji” – kazao je Ivanić te dodao kako bi bilo dobro da ovakvih pogona i sličnih inicijativa bude puno više.
“Kamo puste sreće da ovo ne bude izuzetak nego pravilo, jer tad bi bili svi sretniji i zadovoljniji. Zato je obveza svih nas uraditi što možemo da investicija kako domaćih tako i inozemnih bude što više. Nadajmo se kako će mladi ljudi u BiH imati perspektivu kao što je imaju mladi koji rade u Violeti” – poručio je Ivanić.
Kupujmo domaće
Otvorenju nove tvornice prisustvovao je i premijer FBiH Fadil Novalić koji je pozvao sve domaće kupce, Bosance i Hercegovce da kupuju Violetine proizvode.
“To radim i ja. Dakle, forsirajmo kupovinu domaćih brendova. U tom slučaju gospodin Ćorluka će umjesto 900 zapošljavati 1900 ljudi. I ovo što se danas događa ovdje zvuči pomalo nestvarno – da se u našem društvu ipak otvara jedna tvornica. Jer u zadnje vrijeme naučili smo slušati samo negativnosti, a evo, srećom, konačno i nešto pozitivno. Ponosan sam što je baš u Grudama, u ne tako dalekoj povijesti najzapostavljenom gradu, niknuo najbolji brend u BiH” – istaknuo je Novalić.
Predsjednik Uprave Violete Petar Ćorluka se zahvalio predstavnicima vlasti što su došli i podržali ovaj događaj želeći da svi u BiH postanu potrošači Violete.
Jedino tako, kazao je, Violeta može zapošljavati nove ljude.
“Bez novih zapošljavanja nema budućnosti u BiH, a ni u regiji, gdje smo pokazali kako možemo biti konkurentni. Posebno nas raduje uspjeh u Sloveniji i Mađarskoj, gdje su kupci prepoznali kvalitetu. Nadam se da ćemo imati još ovakvih otvaranja i sigurno ja kao poslodavac neću stati na ovome i zapošljavat ću i dalje nove ljude. I ovo danas je važan trenutak u razvoju naše tvrtke i našeg brenda. Violeta postaje ravnopravan konkurent velikim međunarodnim brendovima u novim kategorijama u cijeloj regiji. Ukupna investicija od oko 40 milijuna maraka osigurat će mnoga izravna i neizravna radna mjesta u Grudama i cijeloj BiH kroz distributivne, prodajne, marketinške i druge aktivnosti. Nadamo se kako će naš primjer potaći i druge domaće tvrtke da ulažu u proizvodnju koja je ključ razvoja države, a za Violetu ovo je još jedan uspije u dugogodišnjem kontinuiranom razvoju” – istaknuo je Ćorluka podsjetivši kako Violeta ukupno zapošljava oko 850 ljudi u BiH, 110 u Hrvatskoj i 30 u Sloveniji.
Na pitanje zašto se odlučio na proizvodnju deterdženata i pelena odgovorio je kako je to bio prirodni slijed. Ćorluka je također napomenuo kako pored ekološki osviještene proizvodnje koja podrazumijeva vlastiti izvor vode, solarno energetsko napajanje, potpuno efikasnost bez otpadnih voda, tvornica zadovoljava najviše svjetske standarde automatizacije i energetske efikasnosti.
Regionalni lider
Violeta je regionalni lider u proizvodnji higijenskih proizvoda. Izvozi u više od 15 zemalja. Violeta ima vlastite tvrtke u BiH, Hrvatskoj i Sloveniji, a u ostale zemlje izvozi preko svojih distributera. Između ostalog, Violeta proizvodi toaletni papir, kuhinjske brisače, maramice, salvete, dječje vlažne maramice, pelene za bebe, higijenske uloške, pelene za odrasle, kozmetičke vlažne maramice i t.d.
U nekim kategorijama Violeta je apsolutni lider u prodaji proizvoda u BiH s udjelom u tržištu većim od 50 posto i to za kategorije kuhinjski brisači, toaletni papir, baby maramice i maramice. Međutim, najbitnija činjenica je kako je Violeta na najprepoznatiji domaći brend i najprodavaniji bh. brend izvan granica naše zemlje. Violeta je veliki uspjeh ostvarila i u zemljama u regiji, u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Kosovu gdje u nekim kategorijama proizvoda tržišni udjel Violete prelazi 25 posto.
Njemačka kvaliteta, japanska tehnologija
Po prvi put u Europi superupijajuće pelena iznimne mekoće izrađuju se na novom stroju, a odlikuje ih to što su spoj njemačke kvalitete i vrhunske japanske tehnologije. Također, nove pelene odlikuje i tanki prozračni lagani materijal, koji su nježni za osjetljivu dječju kožu. Posebna karakteristika novog stroja za proizvodnju pelena jeste da ona može proizvesti čak 800 pelena u minuti, odnosno 13 pelena u sekundi, što nadalje znači kako je to brzina koje ljudsko oko ne može kontrolirati. Zbog toga u svim kritičnim dijelovima proizvodnje nalaze se kamere koje detektiraju i najmanje odstupanje i daju signal stroju da ispravi ono što nije u redu. Ono što također se može vidjeti jeste posebno odrađena gornja plahta pelene u obliku malih finih jastučića koji čine uski kanali koje provode otopinu duž cijele pelene te samim time omogućuju da pelena ima veću apsorpciju.
Deterdženti vrhunske kvalitete
Nakon što je odlučeno kako će se krenuti s proizvodnjom novih proizvoda u obliku tekućih deterdženata i omekšivača, najprije se krenulo u istraživanje tržišta. Što je to bitno kod potrošača, što je njemu bitno kod deterdženta, a što kod omekšivača. Na ovom projektu djelatnici Violete surađivali su s konzultantima poznatih svjetskih tvrtki. Njihovo iskustvo i njihovo znanje isprepleteno s našom hrabrošću i željom za učenjem urodilo je novim proizvodima koji su vrhunske kvalitete. To su potvrdili poznati svjetski laboratoriji iz Francuske i Njemačke. Dakako to nije bio kraj, mi smo nastavili i dalje razvijati proizvode, na način da smo ponovo pitali potrošače je li taj proizvod dobar te je li zadovoljan njegovom kvalitetom. Nakon što je potrošač potvrdio kvalitetu, mi smo dali zeleno svjetlo i krenuli i službeno u proizvodnju ovih deterdženata i omekšivača, objašnjavaju djelatnici tvrtke Violeta. Tvornica tekućih deterdženata će, brzinom od 6000 litara na sat, proizvoditi deterdžente za rublje i ručno pranje suđa te omekšivače i ostala sredstva za higijenu.
Najsuvremenija tvornica u Europi
Osim što je sva oprema po visokim standardima, ono što čini ovu tvornicu posebnom je zatvoreni krug vode, energije i čišćenja. U prvom redu to je zatvoren sustav toka vode, što znači kako se ova voda koju dobivamo iz naše bušotine, osim za proces miješanja, koristi i kao rashladni sustav za kalupe za proizvodnju pakiranja. Tako zagrijana ona se vraća natrag u proces i služi za grijanje tople procesne vode kao i za grijanje cijele ove tvornice. Sličnim izmjenama energije dobivamo i hladnu vodu. Ta hlada voda koristi se za hlađenje prostorija tijekom ljeta i za kalupe za proizvodnju ambalaže. Također, cijeli ovaj krov tvornice predviđen je za postavljanje solarnih panela koji će nam u budućnosti davati električnu energiju od 1 MW. Uz to imamo i zatvoreni sustav čišćenja, što znači kako se voda koju koristimo za čišćenje, konzervira i ponovo koristi kao dio ulazne procesne vode u procesu miješanja. Na taj način proces se optimizira, štedi se voda i ne zagađuje se okoliš, navode iz Violete.