Predstavnici Radne grupe za turizam Gospodarske/Privredne komore grada Mostara, prisustvovali su prezentaciji koju su u Mostaru 23.6.2015. organizirali Turistički klaster Hercegovina u suradnji s Regionalnom razvojnom agencijom za Hercegovinu REDAH i turističkim zajednicama HNŽ/HNK, HBŽ i ŽZH, kojom prilikom je predstavljana studija „Digitalna percepcija Hercegovine kao turističke destinacije/brenda“.

Organizatori navedene prezentacije naglasili su kako je istraživanje „Digitalna percepcija Hercegovine kao turističke destinacije/brenda“ provedeno u okviru Projekta za razvoj međunarodnog turističkog koridora Hercegovine i zaštitu okoliša u Bosni i Hercegovini, koji je podržan od strane Japanske agencije za međunarodnu suradnju JICA, te da je tom prigodom, uz podršku CineStar Mostar, nakon potpisivanja Sporazuma o zajedničkoj promociji i razvoju turizma, premijerno predstavljen i promotivni film o Hercegovini u dvorani kina.

Na temelju zaključaka sa 36., redovne sjednice Upravnog odbora Komore Grada Mostara, želimo ovom prilikom postaviti neka pitanja o stanju turizma u Mostaru i Hercegovini, te ih podijeliti s javnošću, nadležnim organima vlasti i sigurnosti, turističkim zajednicama, razvojnim agencijama i svim drugim institucijama ili poduzećima koji se izravno bave turizmom ili su nadležni za ovu značajnu privrednu oblast u našoj životnoj sredini

  1. Premda je Komora Grada Mostara u vrijeme ovogodišnjeg Sajma gospodarstva organizirala zapažen okrugli stol o akutnim problemima u oblasti turističke privrede, još uvijek nam nije poznato da je učinjeno nešto po pitanju zaključaka okruglog stola na kojem su sudjelovali predstavnici svih relevantnih strana koje su izravno prisutne u oblasti turizma, počevši od predstavnika vlasti, preko turističkih zajednica, Grada Mostara, Pogranične službe, MUP-a i drugih.
    Što se konkretno čini na sprječavanju prosjačenja u gradu posebice u Starom gradu? Svjedoci smo kako i nakon potpisanih sporazuma na relacijama GRAD-MUP prosjačenje ne jenjava! Bojimo se da je slično i džeparenjem i drugim oblicima kriminala.

 

           2. Pitanja Turističkoj zajednici  HNŽ/K:

·         Tražimo objašnjenje na koji način je odabran izdavač nekvalitetnog "kulturno-informativnog-turističkog vodiča Hercegovine"?

·         Zašto je odobren novčani izdatak TZ za ovakav vodič? Ima li TZ HNŽ/K uopće uvid u izdavanje ovakvog vodiča?

·         Ako TZ već  ima sredstva za ovakve vodiče, bi li onda popisi svih faktora u turizmu HNŽ/K trebali biti besplatni?

 

3.      Pitanja za Turistički klaster Hercegovine:
 

·          Ko je i kako izabrao autora gore navedenog fima?

·           Kako je film financiran?

·            Kako se film prikazuje i uz koje uvjete – slobodno, bez novčane naknade ili je pravo na prikazivanje drugačije regulirano?

Naposljetku, također nas zanima što je konkretno u posljednje dvije godine rađeno na infrastrukturi  turističke destinacije "Hercegovina" kako bismo je mogli predstavljati kao destinaciju-brend?

Nadamo se da će naš osvrt na navedene teme i pitanja koja smo postavili izazvati konstruktivnu reakciju nadležnih ili barem onih koji su u ovom saopćenju izravno spomenuti, kako bismo dobili odgovore na navedena pitanja te pokrenuli konstruktivan dijalog o temi turizma, sve samo s jednim ciljem – unapređenje i razvitak ove značajne gospodarske grane. (kraj)

Predsjednik Gospodarske/Privredne komore Grada Mostara
Upravni odbor Gospodarske/Privredne komore Grada Mostara
Tajništvo/Sekretarijat Gospodarske/