Izgradnja prve dvije sekcije brze ceste koja će povezati Mostar, Široki Brijeg i Grude s granicom Republike Hrvatske uskoro bi trebala započeti, što predstavlja važan infrastrukturni projekt za zapadnu Hercegovinu.
Riječ je o projektu koji će značajno unaprijediti prometnu povezanost regije i donijeti koristi lokalnoj ekonomiji.
Večernji list imao je uvid u dvije odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izvođenje radova na dionicama Polugrno – Podledinac (5,48 km) i Podledinac – Grude istok (6,36 km).
Za obje dionice odabrana je zajednica ponuditelja na čelu s tvrtkom Hering iz Širokog Brijega i partnerom KTM Brina iz Posušja. Trenutačno je u tijeku žalbeni postupak, stoga službene potvrde još nema.
Vrijednost i tehničke karakteristike dionica
Vrijednost radova na dionici Polugrno – Podledinac iznosi 54,7 milijuna KM s PDV-om, dok je dionica Podledinac – Grude istok procijenjena na 69,7 milijuna KM s PDV-om.
Ova brza cesta omogućit će izvoznim poduzećima i ostalim korisnicima značajne vremenske uštede, čime će se povećati njihova konkurentnost na tržištu.
Sekcija Polugrno – Podledinac obuhvaća početak od stacionaže 13+180 km do 18+660 km te uključuje petlju Polugrno s projektiranim naplatnim mjestima i spojnom cestom.
Na ovoj dionici nalaze se tri podvožnjaka, jedan nadvožnjak i vijadukt Zvirnjače dužine 25 metara.
Sekcija Podledinac – Grude istok, dio je druge poddionice Polugrno – granica RH, i proteže se od stacionaže 18+660 km do 25+020 km.
U sklopu ove dionice planirane su dvije petlje s naplatnim mjestima i spojnim cestama, kao i dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak te vijadukt Krštelica.
Plan izgradnje i važnost projekta
Brza cesta Mostar sjever – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom ima ukupnu dužinu od 60,7 kilometara, podijeljenu na dvije dionice: Mostar sjever – Polog (20,3 km) i Polog – granica s RH (40,4 km).
Dionica Polog – granica s RH sastoji se od poddionica Polog – Polugrno (15,8 km) i Polugrno – granica s RH (24,6 km).
Ovaj infrastrukturni projekt dodatno će povezati područje zapadne Hercegovine s južnom obilaznicom Mostara i koridorom Vc, što je od strateškog značaja za promet i gospodarski razvoj regije.
Nakon realizacije prve dvije dionice, očekuje se nastavak radova na preostalim dijelovima ceste koja će značajno unaprijediti prometnu mrežu i potaknuti daljnji razvoj, prenosi Večernji.ba.