brza-cesta-mostar-siroki-brijeg - Grude Online

Izgradnja prve dvije sekcije brze ceste koja će povezati Mostar, Široki Brijeg i Grude s granicom Republike Hrvatske uskoro bi trebala započeti, što predstavlja važan infrastrukturni projekt za zapadnu Hercegovinu.

Riječ je o projektu koji će značajno unaprijediti prometnu povezanost regije i donijeti koristi lokalnoj ekonomiji.

Večernji list imao je uvid u dvije odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izvođenje radova na dionicama Polugrno – Podledinac (5,48 km) i Podledinac – Grude istok (6,36 km).

Za obje dionice odabrana je zajednica ponuditelja na čelu s tvrtkom Hering iz Širokog Brijega i partnerom KTM Brina iz Posušja. Trenutačno je u tijeku žalbeni postupak, stoga službene potvrde još nema.

NAJAVA: Javna rasprava o izgradnji brze ceste Mostar-Široki Brijeg-Granica RH - Media In

Vrijednost i tehničke karakteristike dionica

Vrijednost radova na dionici Polugrno – Podledinac iznosi 54,7 milijuna KM s PDV-om, dok je dionica Podledinac – Grude istok procijenjena na 69,7 milijuna KM s PDV-om.

Ova brza cesta omogućit će izvoznim poduzećima i ostalim korisnicima značajne vremenske uštede, čime će se povećati njihova konkurentnost na tržištu.

Sekcija Polugrno – Podledinac obuhvaća početak od stacionaže 13+180 km do 18+660 km te uključuje petlju Polugrno s projektiranim naplatnim mjestima i spojnom cestom.

Na ovoj dionici nalaze se tri podvožnjaka, jedan nadvožnjak i vijadukt Zvirnjače dužine 25 metara.

Sekcija Podledinac – Grude istok, dio je druge poddionice Polugrno – granica RH, i proteže se od stacionaže 18+660 km do 25+020 km.

U sklopu ove dionice planirane su dvije petlje s naplatnim mjestima i spojnim cestama, kao i dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak te vijadukt Krštelica.

Plan izgradnje i važnost projekta

Brza cesta Mostar sjever – Široki Brijeg – granica s Republikom Hrvatskom ima ukupnu dužinu od 60,7 kilometara, podijeljenu na dvije dionice: Mostar sjever – Polog (20,3 km) i Polog – granica s RH (40,4 km).

Dionica Polog – granica s RH sastoji se od poddionica Polog – Polugrno (15,8 km) i Polugrno – granica s RH (24,6 km).

Ovaj infrastrukturni projekt dodatno će povezati područje zapadne Hercegovine s južnom obilaznicom Mostara i koridorom Vc, što je od strateškog značaja za promet i gospodarski razvoj regije.

Nakon realizacije prve dvije dionice, očekuje se nastavak radova na preostalim dijelovima ceste koja će značajno unaprijediti prometnu mrežu i potaknuti daljnji razvoj, prenosi Večernji.ba.