Federalna Vlada donijela je na sjednici tri odluke o usvajanju programa utroška sredstava tekućeg i kapitalnih transfera za unapređenje zrakoplovnog prometa u Federaciji BiH utvrđenoga proračunom Federacije BiH za 2017. godinu Federalnom ministarstvu prometa i veza u ukupnom iznosu od 6,000.000 konvertibilnih maraka.
Zračnoj luci Mostar odobreno je 430.000 KM tekućeg transfera za subvencije tekućih troškova za 2017. godinu. U usvojenom programu utroška sredstava kapitalnog transfera za 2017. godinu za Zračnu luku Mostar u iznosu od 1,570.000 maraka, za proširenje platforme predviđeno je 1,150.000 maraka, izradu projektne dokumentacije 60.000 maraka, opremu za prihvat i otpremu zrakoplova 160.000 maraka, sanaciju manevarskih površina 60.000 maraka, instaliranje naplate parkirališta 50.000 maraka, nabavu informatičke opreme 10.000 KM i za izgradnju cargo objekta 80.000 KM, prenosi portal Manager.ba.
– To je od velikog značaja za našu zračnu luku. Ono što nam je prioritet je povećanje kapaciteta. Širenje broja parkirališnih mjesta za zrakoplove nešto je što će imati veliki značaj za nas jer planiramo uvođenje novih linija. Također, nabava nove informatičke opreme značajno će poboljšati naš rad, rekao je za Večernji list jedan od čelnih ljudi mostarske Zračne luke Marko Đuzel. Na pitanje što je s projektom cargo centra, Đuzel odgovara kako u Zračnoj luci nisu sigurni kako će taj projekt biti isplativ u budućem razdoblju.
– Bosna i Hercegovina preko cargo centara uglavnom izvozi meso. A mesne industrije i klaonice smještene su na području Bosne i roba se izvozi preko cargo centara zračnih luka u Bosni. Zato mislim kako ne bi bilo dovoljno interesa za cargo centar Mostaru. Svakako ćemo raditi na tom projektu, ali sada imamo važnijih zadataka koje moramo ispuniti. Ipak smo orijentirani na prijevoz putnika, a ne robe, a i zračna luka je konstruirana tako da je slijetanje i polijetanje teretnih zrakoplova zahtjevnije nego u drugim zračnim lukama u BiH, objasnio je Đuzel.
Izrazio je zahvalnost svim razinama vlasti koje ove godine podržavaju Zračnu luku Mostar, čime su konačno stvoreni preduvjeti da se način rada unaprijedi, kapaciteti povećaju te uvedu nove zračne linije.
– Ovo je samo pokazatelj kako se zajedničkim radom mnogo toga može postići. Sredstva koja su nam odobrena iz proračuna HNŽ-a, kao i ova iz federalnog proračuna, jamac su kako ćemo ove godine uspjeti završiti i do 90 posto postavljenih ciljeva. Mnogo je posla pred nama, očekujemo kako će sredstva s federalne razine biti operativna u roku od nekoliko tjedana, a onda počinjemo s novim radovima, zaključio je Đuzel. Inače, ove bi godine Zračna luka Mostar trebala uspostaviti zračne koridore sa skandinavskim zemljama te Njemačkom, a već su započeli letovi iz Italije i Irske.