Na području Hercegovine trenutno je nedostatak učenika u građevinskim, turističkom i metalurškim srednjim školama, a tvrtke upravo imaju potrebu za tom kvalificiranom radnom snagom – kazao je stručnjak za ekonomski razvoj Gospodarske / Privredne Komore grada Mostara (GKM) Jens Müller.
On je na konferenciji u Mostaru na temu realnih potreba za deficitarnim zanimanjima, pozvao učenike da se prijave za te vrste profesija, napominjući kako im je i GKM sprema pomoći u smislu spajanja sa zainteresiranim tvrtkama, javlja Fena.
Jens Mueller je ocijenio kako je po tom pitanju potrebno podići svijest kod učenika i roditelja te povećati socijalno društveno priznanje tih profesija.
– Smatramo da je za to potrebno da su učenici u kontaktu od početka s tvrtkama te da dobivaju simboličnu plaću, kao što im je potrebno osigurati i perspektivu u budućnosti, u smislu osiguranog rada nakon završetka školovanja. Također je potrebno raditi na promociji tvrtki u smislu poboljšanja imidža tih profesija, te napraviti neki akcijski plan kako bi se poboljšalo društveno priznanje tih profesija – ocijenio je Mueller.
Napomenuo je kako tržište radne snage ima dosta kontradiktornosti, tj., na jednoj strani mnogo nezaposlenih, a na drugoj strani među gospodarstvenicima vlada velika potražnja za kvalificiranom radnom snagom.
Prema istraživanju GKM-a koje je završeno u travnju ove godine, a u kojem su sudjelovale 42 tvrtke (30 iz turističkoga i 12 iz metalurškog sektora), u idućoj godini potrebno im je 313 novih zaposlenika.
Ministar gospodarstva u HNŽ-u Željko Laketić napomenuo je kako se intenzivno radi na izmjeni i dopuni postojećih planova i školovanja koji bi doprinijeli usmjeravanju i stvaranju određenog profila kadrova, a koji su potrebni gospodarstvu kako bi se poboljšala ekonomska situacija.
Privatni poduzetnici, odnosno predstavnici Grand Hotela Neum i hotela Mepasa te Aluminija d.d. Mostar, govoreći o problemima i nedostatku kadrova, složili su se kako se do kvalificirane radne snage teško dolazi, te da bi se svijest kod učenika o tim deficitarnim strukama trebala stvarati još u osnovnoj školi.