Još uvijek nisu počeli radovi na novom rješenju sjevernog izlaza iz Mostara gdje je predviđena gradnja tunela kojim bi se promet uključivao na M17.
Po svemu sudeći i neće tako brzo. Ovaj je izlaz iz grada godinama usko grlo upravo radi dugotrajnih čekanja za izlazak na prometnicu M17. Kolone vozila ovdje su uobičajena pojava.
O tome kada će početi radovi i gdje je zapelo, prije dva dana je u Mostaru govorio Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH.
”Kada se završe imovinsko pravni odnosi imamo spremnu tendersku dokumentaciju i tek tada ćemo raspisati natječaj za izvođača radova”, rekao je Pravdić.
Problem imovinsko-pravni odnosi
Vlada FBiH iz kapitalnih transfera doznačila je JP Ceste FBiH, kao implementatoru projekta sredstva.
”Mi imamo ta sredstva, imamo projekt koji je uradio Grad, i još smo dopunili za projekt odvodnje u tom dijelu. Trenutno skupa sa Gradom, odnosno Grad radi rješavanje imovinsko pravnih odnosa. Dosta je toga napravljeno, međutim imamo stanovitih problema sa nekim parcelama, upitno je hoće li se rušiti neki objekti ili ne, a ja se nadam da ćemo u skorijoj budućnosti to završiti”, rekao je Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste Federacije BiH.
Kritičan izlaz na M-17 #Mostar pic.twitter.com/ksftucwNrz
— Bljesak.info (@Bljesak) September 1, 2022
Pravdić ističe kako su problem dugotrajnih prometnih zastoja, izgradnjom priključka, mislili riješiti u ovoj godini, ”no zbog kompleksnosti imovinsko-pravnih odnosa nismo to uspjeli. Očekujemo da se ulože dodatni napori da se to završi”.
”Dakle, imamo sredstva za izvlaštenje, imamo sredstva za izgradnju, imamo projekt i skupa ćemo raspisati natječaj za izvođenje radova i za nadzor nad sjevernim ulazom u Mostar”, rekao je na kraju direktor Pravdić.
Što se radi s druge strane?
S druge strane prometnice u tijeku je rušenje i čišćenje terena pored željezničke pruge, koji je ”Zona industrije, servisa i skladišta sa režimom izgradnje 1. stupnja”. Do prije koji dan ovdje su se nalazile ruševni objekti, šikara i razni ostaci građevinskog otpada.
Prema idejnom projektu koji predviđa gradnju tunela i koji možete vidjeti ispod, ovi radovi se ne odnose na moguću izgradnju sjevernog izlaza iz Mostara.
Inače, idejni projekt sjevernog izlaza iz Mostara nastao je kao alternativa regulacionom planu Zalik prema kojem je na ovome mjestu predviđen kružni tok. Navodno su projektanti najprije probali kružni tok, ”ali kako tu postoji mnogo prilaza jedino su ovako tunelom od 150 m to uspjeli riješiti”.