Unatoč činjenici da se konkretne brojke o dolascima i noćenjima zbrajaju, već se sada može izvući zaključak kako regija Hercegovine proživljava jednu od najboljih turističkih sezona, a prihodi koji se prikupljaju mogli bi čak i premašiti iznose iz 2019. godine, piše Večernji list BiH.
Turistički radnici, ugostitelji, hotelijeri – svi oni mogu biti zadovoljni brojem gostiju kao i njihovom potrošnjom, a kada se tomu doda i podatak kako je primjetno da turisti ostaju i dulje vremena na ovom prostoru, može se utvrditi kako turistički potencijali Hercegovine konačno dobivaju zasluženu pozornost, a samim time otvaraju i perspektive razvoja niza drugih, uz turizam, usko vezanih grana.
Andrija Krešić, ravnatelj Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanske županije, u razgovoru za Večernji list kaže kako su on, kao i kolege u Turističkoj zajednici, zadovoljni dosadašnjim reakcijama i pokazateljima s terena, a razlog je zadovoljstvo turističkih radnika i hotelijera, kao i svih onih koji se bave turizmom na prostoru županije.
– Često razgovaram s hotelijerima i oni su zadovoljni. Po svemu sudeći neće se postići brojke iz 2019. godine koja je bila najbolja, ali sve ukazuje na to da će biti vrlo blizu. To je dobro nakon protekle dvije godine – naglasio je Krešić. Dodaje pak kako postoje i oni hrabriji koji prognoziraju da će i postsezona biti dobra te je stoga moguće u konačnici i dostići brojke iz 2019. godine. – I mi se nadamo i voljeli bismo da to tako bude – poručio je Krešić.
– U svakom slučaju sezona je jako dobra, a financijski gledano, smatra Krešić, možda će biti bolja od 2019., no u konačnici dobiti možda neće biti jer su, nažalost, ulazni parametri poskupjeli.
Na upit mijenja li se razdoblje boravka turista u Hercegovini, u smislu njihova duljeg zadržavanja, Krešić kaže kako vjerojatno postoji neki mali pomak u tom smjeru.
Među hercegovačkim omiljenim turističkim lokacijama su naravno Neum, ali i Mostar i Međugorje.
Davor Ljubić, predsjednik Udruge turizma, hotelijerstva i iznajmljivača soba Međugorje izjavio je nedavno za BHRT kako je kolovoz, kada je riječ o Međugorju, vrhunski popunjen.
Iz Mostara također dolaze dobre vijesti.
– Mostar već godinama nije prolazan grad – poručuje za N1 Mensud Duraković, voditelj Odjela turističke zajednice Mostar naglašavajući da već imaju rezervacije i za sljedeću godinu.
Izvrsnoj sezoni svakako su pridonijeli i svjetski poznati mediji, a primjer je CNN koji je Mostar uvrstio među najljepše male gradove Europe.
Usko vezano za sami turizam je i pitanje razvoja drugih gospodarskih grana, a napose onih koje se odnose na uzgoj domaćih prehrambenih proizvoda. Agroturizam je budućnost, uvjerena je struka, a u sinergiji okusa, mirisa i same turističke ponude koja uključuje prirodnu i kulturnu baštinu kojom Hercegovina obiluje na svakom koraku, moguće je postići zavidne rezultate, a od ovog dijela BiH stvoriti svojevrsni mediteranski biser vrijedan posjećivanja.
Uvezivanje turizma i poljoprivrede jedan je od načina kroz koji se kvaliteta turističke ponude može dići na veću razinu, a sve zajedno vodilo bi i otvaranju mogućnosti boljeg brendiranja proizvoda, ali i samih turističkih središta koji bi postali nezaobilazne lokacije na svjetskim turističkim kartama.