Poddionica autoceste na Koridoru Vc od južnog dijela Mostara pa do Bune strateški je značajna zbog niza razloga, a ključni je što će predstavljati najvažniji dio mozaika prometnog uvezivanja cjelokupnog juga BiH s Republikom Hrvatskom i njezinom autocestom koja se prostire dalmatinskim zaleđem.

Nakon okončanja radova na poddionici autoceste Počitelj – Zvirovići, dio koje je i kolosalni most Hercegovina, potpisivanja ugovora o izgradnji poddionice tunel Kvanj – Buna, kao i već ranije gradnje poddionice Buna – Počitelj, do Mostara je ostalo za ugovoriti još samo jedan segment buduće autoceste – poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj, a i to bi trebalo uslijediti vrlo brzo, doznaje Večernji list.

Potpisivanje uskoro

Denis Lasić, direktor JP Autoceste Federacije BiH, potvrdio nam je kako se u ovom trenutku završavaju i usuglašavaju tehnički detalji, što je nužno uraditi prije nego što bude potpisan ugovor i za ovu poddionicu koja će omogućiti spajanje Mostara, kao središta ovoga dijela BiH, na koridor Vc.

Poddionica od južnog dijela Mostara pa do Bune strateški je značajna zbog niza razloga, a ključni je što će predstavljati najvažniji dio mozaika prometnog uvezivanja cjelokupnog juga BiH s Republikom Hrvatskom i njezinom autocestom koja se prostire dalmatinskim zaleđem.

I dok se za ovu dionicu tek očekuje potpisivanje, prije samo nekoliko tjedana u sjedištu Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH u Mostaru potpisan je ugovor o izgradnji poddionice tunel Kvanj – Buna.

Tunel Kvanj – Buna

Ugovor su tada potpisali Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH, kao investitor i uime izvođača radova Sun Jun, generalni direktor China Road and Bridge Corporation PJ Banja Luka, te Andrijana Katić, ministrica prometa i veza FBiH, u svojstvu svjedoka uime JP Autoceste FBiH, i Yang Dong, direktor podružnice za središnju i istočnu Europu CRBC-a Srbija Beograd, kao svjedok uime izvođača radova, konzorcija koji čine China Road and Bridge Corporation, Azvirt Limited Liability Company i Hering d. d. Široki Brijeg.

Poddionica tunel Kvanj – Buna duga je 5,10 kilometara i dio je dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m).

Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom Rotimski potok (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.

Dalje prema sjeveru

Jednaka dinamika prati i pripremu gradnje dionica koje će ići od Mostara prema Sarajevu, a u fokusu su, uslijed geografske zahtjevnosti, dvije – tunel Prenj, kao i dionica Mostar sjever – Mostar jug. Potonja dužine 14,2 kilometra počinje petljom Mostar sjever, a završava petljom Mostar jug, a o izazovnosti terena dovoljno govori da će se na njoj graditi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra te otvorene trase blizu šest kilometara.

Trasa prolazi uglavnom kroz brdsko-planinski teren sa značajnim prostornim ograničenjima pa se duž trase smjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata. U pogledu financiranja riječ je o kreditnim sredstvima EBRD-a pod vrlo povoljnim uvjetima u iznosu od 110 milijuna eura, uz najavu da će za ovu dionicu biti dostupno dodatnih 110 milijuna eura.

Izgradnja ove dionice podržana je i bespovratnim sredstvima EU-a u iznosu od 150 milijuna eura te prvi put sufinanciraju i lokalne komercijalne banke u iznosu do 150 milijuna eura. Još veći izazov za struku bit će gradnja tunela Prenj, koji će zbog svojih karakteristika koje odlikuje dužina od 10,45 kilometara, biti najduži infrastrukturni objekt na cjelokupnom koridoru, ali i deveti najduži tunel u Europi.